Konferencja „Wychowanie – zagubiony element w przygotowaniu dzieci i młodzieży do życia w świetle wartości” w Pilawie – relacja Urzędu Miasta i Gminy Pilawa

We wtorek, 11 marca 2025 roku w Publicznej Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Pilawie odbyła się niezwykle ważna konferencja pt. „Wychowanie – zagubiony element w przygotowaniu dzieci i młodzieży do życia w świetle wartości”. Wydarzenie zgromadziło ekspertów z zakresu pedagogiki, psychologii i edukacji oraz grono rodziców i nauczycieli.

Podziękowania po konferencji

Dziękuję organizatorom konferencji „Wychowanie – zagubiony element w przygotowaniu dzieci i młodzieży do życia w świecie wartości”, która odbyła się w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Pilawie pod Honorowym Patronatem Pana Adama Struzika, Marszałka Województwa Mazowieckiego. Dziękuję Pani Burmistrz Miasta i Gminy w Pilawie Pani Albinie Łubian, Stowarzyszeniu Ambasadorów Dzieci i Młodzieży oraz Dyrekcji Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Pilawie.

Zapowiedź Marty Mirgos, prowadzącej konferencję

Dzisiejsze wydarzenie będzie okazją do merytorycznej dyskusji na temat najważniejszy, a mianowicie takich wartości, które wpływają na kształtowanie postaw społecznych w życiu młodych ludzi. Mam ogromną nadzieję, że każdy
z nas uświadomi sobie po tym spotkaniu, że wychowanie dzieci jest ciągłą nauką, transparentną, bez względu na przedmiot, którego uczymy, czy też jesteśmy wychowawcami, czy nie.

Spotkanie w Sejmie

18.12.2024 po południu odbyło się połączone posiedzenie Parlamentarnego Zespołu ds. Życia i Rodziny pod przewodnictwem posła Piotra Uścińskiego oraz Parlamentarnego Zespołu ds. Ochrony Życia i Zdrowia Polaków pod przewodnictwem posła Romana Fritza.

Alienacja rodzicielska z perspektywy nauki i prawa

Książka w wyczerpujący sposób podejmuje trzy zasadnicze tematy. Przede wszystkim autorzy artykułów wyjaśniają, w jaki sposób należy przeprowadzać rzetelną ocenę psychologiczną, by trafnie zdiagnozować dziecko doświadczające alienacji rodzicielskiej. Odwołują się przy tym do pięcioczynnikowego modelu, który pozwala zebrać i uporządkować niezbędne informacje dotyczące matki, ojca i dzieci, a następnie określić prawdopodobne przyczyny, dla których dziecko odmawia kontaktu z jednym z rodziców.