Wnioski po II debacie

– Za mała ilość nauczycieli-specjalistów do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

– Niewłaściwa organizacja w szkołach dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (za dużo takich uczniów w klasach nieintegracyjnych, brak pomocy nauczycieli współorganizujących)

Kształcenie według wymagań a rozumienie podstawy programowej

To krótkie opracowanie zawiera najważniejsze myśli przygotowywane do przedstawienia na debacie przez nasz zespół. Staramy się ukazać, jak należy rozumieć treść kształcenia, a także jak szeroko należy patrzeć na metodę kształcenia. W obu przypadkach należy nakreślić, czym jest ich dostosowanie w kontekście oddziaływania dydaktycznego.

Wnioski uczestników debaty nt. Edukacja na rozdrożu. W trosce o polskie dzieci i młodzież z dnia 7 grudnia 2023r. w MSCDN w Warszawie, ul. Świętojerska 9 pod Patronatem ORE oraz prof. Rafała Godonia, dziekana Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego

Uczestnikami debaty byli: parlamentarzyści, rodzice, nauczyciele uczący na trzech poziomach kształcenia, profesorowie uczelni kształcących nauczycieli, rektorzy, dyrektorzy szkół, kuratorzy, dyrektorzy ośrodków doskonalenia nauczycieli – publicznych i niepublicznych, samorządowcy, fundacje, stowarzyszenia, rady do spraw Rodziny, psycholodzy, pedagodzy, media, IFC Consulting, coach, komisje edukacji w urzędach miasta, CKE, Sanatorium Dziecięce, Entropia Słowa, TPD.